Zatím nejaktuálnější zpráva o stoupajícím zájmu o běh na lyžích přišla z USA, kde společnost Fischer zaznamenala v září a říjnu dvacetiprocentní nárůst předsezonních objednávek v porovnání s minulým rokem. A to prosím firma uveřejnila své výsledky ještě před tím, než Severní Ameriku postihly vydatné sněhové bouře, které dost možná poptávku po lyžích ještě zvýší. Každopádně je to i tak jasným důkazem toho, že za oceánem začínají tomuto sportu přicházet na chuť a předpokládá se, že celkový počet běžkařů (aktuálně cca čtyři miliony) v dalších letech v USA ještě rapidně poroste.
Šupiny frčí
„Běh na lyžích je zdravý způsob, jak zabavit celou rodinu, a v čase, kdy na Američany doléhá ekonomická krize, získává tento sport s poměrně levnými vstupními náklady nové fanoušky,“ říká Peter Ashley, viceprezident bežecké sekce Fischer US. Tamní divize rakouského výrobce si obzvlášť pochvaluje hlavně prodej nových modelů ze série Offtrack (Spider 62, Outback 68 a Adventure 60), které jsou určeny pro pohyb mimo vyjetou stopu. "Díky své šířce a tuhé konstrukci nabízejí velmi dobrou stabilitu a snadné ovládání, přičemž crown technologie (protismyk) odstraňuje komplikace spojené s mazáním a přípravou lyží," což naši zákazníci oceňují, vysvětluje Ashley. Jen pro úplnost dodáváme, že Offtrack modely jsou standardně nabízeny v setech s botami a holemi, což nákup právě těchto lyží v USA jistě také podporuje.
Jaký to rozdíl oproti Česku, kde bylo ještě před několika lety slovo "šupina" ve spojení s během na lyžích téměř vulgaritou. Ale časy se mění a osobně bych se nedivil, kdyby zanedlouho podobné zprávy přicházely i od tuzemských distributorů.
Video: Fischer Offtrack