PL: V posledních letech se trasa závodu nemění. Pokud by mělo dojít k nějakým změnám, jsou zpravidla vyvolány změnami na cestách, změnami, které realizoval někdo mimo organizaci závodu. Třeba Lesy ČR a podobně. A pokud je tomu jinak, jde o vylepšení trasy z hlediska bezpečnosti účastníků. Žádná předem stanovená nebo napsaná pravidla nejsou, takže je to reakce na konkrétní problém, konkrétní situaci.
SKI: Každý rok bohužel na trati dochází ke zraněním, jaká byla situace letos?
PL: Tak jako u ostatních podobných akcích jsou zranění nepříjemným doprovodem závodu. Nicméně s potěšením sledujeme snížování počtu zraněných a většina zranění, nimž přece jen dojde, už nepatří mezi těžká. Všichni zranění v letošním roce po ošetření odešli domů nebo za svými přáteli ještě v den závodu. Žádné zranění si nevyžádalo hospitalizaci. Pochopitelně tedy doufáme, že tato tendence bude pokračovat.
SKI: Nemíváte problémy se znečištěním lesa v okolí trasy? Uklízí se po závodě trať?
PL: No ano. Účastníci závodu si sebou vezou kde co a s radostí to odhodí, kde je to napadne. Zde bohužel neplatí: "Co jsi si do hor přinesl, to si také odnes." Trasa se po závodě samozřejmě co nejrychleji uklízí a odváží se několik kontejnerů odpadků. Letos byla trasa uklizena v neděli odpoledne po závodě.
SKI: Jaká část účastníků závodu podle Vás skutečně závodí s časem a jaká se přijede spíš projet a užít si atmosféru?
PL: Podle mne závodí všichni. Tu vice, tu méně. Pochopitelně jde o jiné závodění první desítky borců a jiné těch v závěru závodu, ale závodění je to vždy. I při tom se ale dá užívat atmosféry závodu. Jinak ho samozřejmě prožívá vítěz a jinak třeba Franta Novák na 2136. místě.
SKI: Jakou popularitu si udržuje klasifikace týmů? Jde o prestižní kategorii?
PL: Klasifikaci týmů můžeme označit jako "koření akce", kdy spolu soutěží týmy všech výkonnostních úrovní. Je to přehlednější a prestižnější. 205 týmů představuje téměř jednu třetinu startujících, a to o něčem vypovídá.
SKI: V Česku se kola bohužel hodně kradou. Děláte v tomto ohledu nějaká speciální opatření?
PL: Všechna opatření, která byla v minulosti organizována, se zpravidla minula účinkem, a to nejenom v našem závodě. Hlavní opatření je úschovna kol po skončení závodu, ale jinak se musí každý o své kolo postarat sám. Není v silách pořadatelů zabránit krádeži kol přímo z auta a nebo z ubytovacího zařízení.