"Jejich výroba se podobá lyžím, používá se i podobný materiál," zdůvodnil Hudák. Výhodou je to, že se hokejky prodávají i v létě, mládež s nimi hraje hokejbal. Mezi dalšími výrobky ze dřeva je i zahradní nábytek. Hudák uvedl, že podle informací, které má firma od svých partnerů ze světa, mají po loňské zimě problémy všichni výrobci lyží. "My věříme, že budeme patřit k těm, kteří z této situace nakonec něco získají," řekl.
Na ekonomiku firmy, která vyváží převážnou část produkce, působí také posilující koruna. Prodej se přestává vyplácet hlavně v USA. Výrobní náklady stoupají kvůli zdražování energií.
Tradiční český výrobce lyží musí čelit produkci méně kvalitních, ale levnějších lyží z Číny a Ruska, uvedl Hudák. Nakupují je tam i renomované evropské firmy. Vyplatí se jim to, i když zákazníci takové výrobky častěji reklamují, konstatoval. Sporten, který své lyže prodává i pod značkami Elan, Madshus, Rossignol, Head, Alpina, Kastle, Salomon či Kneissl, se tomuto tlaku snaží odolávat zvyšováním efektivity výroby.
Sporten nyní zaměstnává kolem 200 lidí. V nadcházející lyžařské sezoně se opět chystá podpořit prodej značky Sporten předváděcími akcemi - kromě Česka i na svazích v Polsku nebo Rakousku. Sortiment lyží a snowboardů Sportenu, i sportovní oděvy a doplňky s jeho značkou, nabízí i podniková prodejna v Novém Městě. Její součástí je půjčovna lyží a vybavení a zřejmě jediné lyžařské testovací centrum na Vysočině. Zákazníci si před nákupem mohou nové lyže vyzkoušet v běžecké stopě nebo na novoměstské sjezdovce.