Taková řeč čísel by se při troše optimismu dala přeložit jako vzrůstající důvěra tuzemských spotřebitelů v české výrobky. Z produkce Sportenu je v Česku tradičně největší zájem o běžky, které jsou ale dlouhodobě vřele přijímány například i ve Skandinávii. Ostatně Sporten vyrábí okolo 80 % lyží pod jinou značkou, než svou vlastní a podpis novoměstských rukou můžete tušit například pod logy OneWay, Karhu, Alpina, Asnes, Decathlon nebo Rossignol. Letos firma v kolekci svých klasických lyží představuje hned dvě velké novinky. Odladěnou závodní Bohemia Race a zcela novou Bohemia Plus posazenou mezi zmíněný závodní speciál a lyže Bohemia Super. Oba zmíněné kousky budeme mít k dispozici na našem SKI Classic TESTu a více o nich se dočtete také ve SKI magazínu 9/2013. Sjezdovky od Sportenu si prozatím na českém trhu tolik slávy nevybojovaly, ale možná, že přichází jejich čas.
Vloni dosáhla společnost vyrábějící lyže hned pro několik světových výrobců obratu 187 miliónů a zisku necelých 10 miliónů korun. Vzhledem k nižší poptávce v zahraničí, kam jde přes 80 procent produkce Sportenu, letos ekonomové z Vysočiny očekávají hospodářský výsledek okolo nuly.