Nejposlouchanější rakouské rádio vysílá ve dnech závodů už od rána také přímo z místa. Nejde ale jen o sport, je to také vrcholná společenská událost. Politici, umělci i další, kteří se cítí být nějak významní, se musí v Kitzbühelu ukázat, ať už jako diváci na některé z VIP tribun (kromě cíle jsou i u nejslavnějších pasáží sjezdu - u Mausefalle a u Hausbergkante) nebo na nějakém večírku. Významu této akce odpovídají také ceny za ubytování a služby, které jsou v těchto dnech mnohonásobně vyšší než obvykle. Letošnímu ročníku ale z hlediska Rakušanů chyběla jedna podstatná věc, a to Rakušan jako vítěz aspoň jednoho závodu. Jedno druhé a dvě třetí místa ze čtyř závodů není z rakouského pohledu dostatečný úspěch.
Já jsem jel jen SG, které má v Kitzbühelu nejmenší tradici, ale přesto bylo diváků opravdu hodně. SG se sice také jede na slavné sjezdovce Streif, ale na rozdíl od sjezdu, který je v SP nejtěžší, patří SG k těm kratším a jednodušším. Startuje se z konce klouzavé pasáže, z místa, kterému se říká „Alte Schneise" a kde je ve sjezdu skok. Oproti sjezdu tedy chybí především prudký start, kde závodníci během několika sekund zrychlí na více než 100km/h, několik desítek metrů dlouhý skok „Mausefalle" a technicky velmi náročná prudká pasáž „Steilhang". SG tedy startuje do střední části sjezdovky, která není příliš prudká a jsou zde v podstatě pouze dvě těžší zatáčky, ve kterých je potřeba získat co nejvíce rychlosti do velmi mírné části zvané „Oberhausberg". Pak už se přejíždí přes skok „Hausbergkante", který se ale díky jinému vedení tratě a menší rychlosti v SG prakticky neskáče, a následuje velký traverz, který je hodně podobný tomu ve sjezdu, jen opět v nižší rychlosti. Pro výsledek je hodně důležitý výjezd z traverzu do posledního strmého úseku, kde se dosahuje nejvyšší rychlosti a potom už zbývá jen pár nepříliš složitých branek přes cílový skok do cíle. Letos byla trať ve velmi dobrém stavu, některé pasáže byly ledové, ale nebyl to úplný extrém a led byl poměrně rovný. Samozřejmě, že např. traverz byl hodně nerovný, ale to jaksi ke Kitzbühelu patří, navíc na tak prudkém svahu je lepší úprava jen těžko možná.
Pokud jde o můj výkon, tak z výsledku jsem byl spíš zklamaný, i když jsem nepředvedl špatnou jízdu a ztráta 2,2s není hrozivá. Podle mezičasů jsem ale ztrácel průběžně po celé trati a něco tomu prostě chybělo, možná větší agresivita v jízdě. Někdy se chyby hledají těžko. Každopádně to tentokrát stačilo jen na 39.místo.
Ještě bych zmínil zajímavost - z iniciativy závodníků byla startovní čísla ze sobotního sjezdu podepsána a vydražena a výnos (cca. 26 000 EUR) byl věnován zemětřesením postiženému Haiti.