Na novoměstský Sporten panují mezi lyžaři rozporuplné názory. Jedni na jednoho z největších výrobců lyží na světě nedají dopustit, druzí jeho lyžím nemohou přijít na chuť. Co se ale tuzemské lyžařské jedničce nedá odepřít, je upřímná a viditelná snaha názory druhé zmíněné skupiny změnit.
Sporten se systematicky a po mnoho let snaží dostat své lyže mezi profesionály a vrcholové sportovce. Firma vyrábí čím dál víc technicky dokonalejších, dražších modelů – příkladem nechť je třeba letošní vlajková loď kolekce lyže Glider 7. A pozornosti managementu nezůstává ušetřen ani marketing: letos došlo například ke změnám v grafice lyží i proměně komunikační strategie. Možná vůbec nejviditelnější změnou je ale nová podoba webu sporten.cz
Sporten spustil své nové internetové stránky někdy na přelomu loňského a letošního roku. Překvapivě ale ve vší tichosti a bez jakéhokoliv echa byť jen na sociálních sítích. Na náš přímý dotaz jsme se dozvěděli důvod, a sice že vedení firmy nebylo s jejich podobou stoprocentně spokojeno. V té souvislosti jsme byli i požádáni o pár týdnů strpení, než se pustíme do jejich hodnocení, neboť vývojáři prý věnují maximální úsilí opravám klíčových funkcí. Dnes, téměř měsíc od spuštění, již na novém webu z našeho pohledu žádné výrazné nedostatky nejsou, a tak se můžeme směle pustit do jejich průzkumu.
Internetová půjčovna s doručením zdarma
Novoměstští se rozhodli pojmout web minimalisticky. Nabízí se srovnání s internetovou prezentací firmy Fischer, která dostala nový kabát také poměrně nedávno. Sporten.cz klade důraz na rychlou dostupnost klíčových informací. Web je graficky hodně výrazný, s jasným cílem dostat návštěvníka buď přímo k nákupu (překvapivě), nebo snad ještě víc k vyzkoušení konkrétního, pro něj vhodného modelu lyží. “Dlouhodobě tvrdím, že 80 % lyžařů jezdí na špatně zvolených lyžích,” říká v našem velkém rozhovoru pro lednový SKI magazín ředitel Sportenu Ján Hudák.
“To chceme, i s pomocí nových stránek, změnit. Cítíme jako povinnost přinášet zákazníkům osvětu a informovanost. Právě proto je klíčovou funkcí webu tzv. vyhledávač lyží, který vám umožní se v naší kolekci zorientovat a rychle najít lyže vhodné právě pro vás. Základním parametrem výběru tu není název konkrétní lyže, její vzhled nebo kategorie, nýbrž vaše lyžařské schopnosti. Nejprve si zvolíte, jaký jste lyžař, kde nejčastěji jezdíte i kolik toho máte nalyžováno, a z těchto informací vám automaticky vypadne doporučení vhodných párů.”
Z našeho pohledu můžeme říct, že na tomhle přístupu něco je. Máme sice drobné výhrady k tomu, jak aplikace v některých případech páruje vaše preference a jednotlivé modely, ale na tom ve Sportenu prý ještě pracují.
Dalším z cílů, k němuž vás má nový sporten.cz dostat, je test lyží. “Chceme naše lyže dostat mezi lidi. Umožnit jim je otestovat, prohlédnout a přesvědčit se, že jsme minimálně stejně dobří jako konkurence. Že jsme lepší,” říká Ján Hudák, a proto u každého modelu najdete tlačítko “vyzkoušet”, které vás odkáže na aktuálně naplánované testovací akce firmy. V plánu je také zprovoznit jakousi půjčovnu testovacích párů. Mělo by stačit párkrát kliknout a zkušební model přijde zákazníkovi až do domu. Služba zapůjčení až do domu bude navíc zdarma a při zakoupení půjčeného páru bude cena půjčovného odečtena od ceny lyží.
Další klíčové funkce webu sporten.cz
- poradna, kde se můžete zeptat firemních odborníků na vaše nejasnosti ohledně nákupu lyží
- vyhledávač prodejen, které mají Sporteny ve svém sortimentu
- porovnávač lyží – jednoduše postavíte dva modely do duelu a vidíte, v čem se liší
- podrobný popis každého modelu včetně řezů lyží a detailního popisu jejich konstrukce
Celkové redakční hodnocení webu: 85 % – Rozhodně jde o krok správným směrem.