Testované oblečení po celou zimu nosily děti ze vybrané mateřské školky, které tráví většinu času venku pod širým nebem. Po sezoně pak byly funkčnost a stav oblečení hodnoceny rodiči, učiteli i samotnými dětmi. "Test ve školce I Ur och Skur je pravděpodobně tím nejtvrdším testem, které mohlo oblečení podstoupit, protože se nejedná jen o test trvanlivosti. Oblečení musí obstát za každého počasí, v mrazu, v silném větru, v dešti i ve sněhové břečce při hrátkách za oblevy," říká Kateřina Princová ze Ski a Bike Centra Radotín, které je výhradním dovozcem dětského oblečení Reima pro Českou republiku.
Test byl zaměřen především na dětské zimní kombinézy. Celkem bylo testováno patnáct různých modelů (vždy nejméně 2 kusy od jednoho modelu) od dvanácti výrobců. Zvítězila, jak už bylo řečeno, kombinéza finské značky Reima, o níž bylo v oficiálním hodnocení testovaných výrobků uvedeno: "Overal ReimaTec+ se rozhodně vyplatí i přes vyšší pořizovací cenu. Jeho odolnost vůči větru i vodě je excelentní, a to i po praní v pračce. Materiál odpuzuje špínu a je velmi trvanlivý. Testované kombinézy jsou v dobrém stavu i poté, co si v nich děti celou zimu hrály venku. Jediným viditelným poškození bylo mírné odření reflexních prvků. Overal umožňuje svobodu pohybu, přestože rukávy mohou být trochu těsné. Zateplení i prodyšnost jsou velmi dobré."
Oblečení Reima si zejména ve Skandinávii získalo mezi rodiči velice dobré jméno a nejeden úspěch už slavilo právě v nezávislých testech. Kombinézy ReimaTec se například staly absolutním vítězem testu, který v sezóně 2010/11 pořádala Norská televize, časopis na ochranu práv spotřebitelů FORBRUKERRAPOERTEN a organizace GRØNN HVERDAG. Reima zde získala nejvyšší hodnocení jak ve vlastnostech materiálů, tak i pro absenci nebezpečných toxických látek v použitých materiálech. Úspěch zaznamenal ReimaTec v roce 2011 také v testu dětských kombinéz švédského časopisu Testfakta, který vycházel z exaktních dat naměřených v laboratoři. Testován byl tehdy například skutečný vodní sloupec, prodyšnost, oděruvzdornost nebo zateplení.
Společnost Reima byla založena roku 1944 ve Finsku. Specializuje se na dětské oblékání a patří k průkopníkům technického outdoor oblékání pro děti. V severských zemích je Reima lídrem na trhu dětského oblečení a úspěšně expanduje do dalších zemí. V roce 2007 dosáhla obratu cca 23 milionů eur. Téměř 80 procent produkce firmy Reima je exportováno, do České republiky se tato značka dováží od zimní sezóny 2009/2010.
- Více informací na http://reima.fi